Thursday, April 16, 2009

Ökoloogiline jalajälg

Ökoloogilise jalajälje kalkulaator on üks viise teada saada, kuidas Sinu elustiil mõjutab maakera jätkusuutlikkust. Mida enam me kulutame toidu, asjade ja energia tarbimisele, seda suurema jalajälje me endast maha jätame.

http://www.ut.ee/mobility/jalajalg/

Kuidagi populaarne on rääkida ökoloogilisest jalajäljest. Ma siis mainin seda ka.

Aga kui ma üdini aus olen, siis globaalne soojenemine ja globaalne jahenemine, õiglus ja õigus ja võrdõigus, põhja-lõuna vahelised suhted, lapsed ja totaalne nälg, sõda ja rahu...jne jne jne...see kõik on väga veider...peale selle on majandussurutis, mis ei lase üldse enam adekvaatset infot läbi...kus on vastus minu suurimale küsimusele: mis see kõik tähendab???

Nägin üht meest, kes rääkis väga rumalat juttu ja ise veel naeris. Kohkusin.

Kohtasin Balti jaamas vanemat naist, kes küsis raha ja kuna ta nägu tundus aus ja aval, siis andsin talle ka selle veidra numbriga paberi, mille eest ta muretseb endale just seda, mis tarvis.

Ütlesin ühele naisele, mida kõigest sellest arvan, ausalt ja otse, sellest sündis vaid pahandus.

Kuulasin üht teist noort naist, kes ärritus ja ei olnud enam ilus ja aus, tema paha tuju haakus minu külge. Sain sellest lahti kui üks poiss ja üks tüdruk lohutasid mind.

Ah, arvutage parem kui suur on teie ökoloogiline jalajälg!

No comments: